Baza materială a şcolilor din Germania şi mecanismul “ceas” după care funcţionează sistemul de învăţământ l-au impresionat pe inspectorul şcolar general Viorel Stan, în vizita de studiu din Germania.
Inspectorul şcolar general Viorel Stan s-a numărat printre cei 14 reprezentanţi de şcoli din diverse ţări europene care au fost în vizită de studiu în Germania, la Hanovra, în cadrul programului “Dezvoltarea de competenţe în implementarea educaţiei centrate pe acţiuni de leadership”, finanţat din fonduri europene. Cei mai mulţi dintre participanţi au fost directori de şcoli din Irlanda, Marea Britanie, Spania, Italia, Franţa, Cehia şi Slovenia. “Fiecare participant a prezentat caracteristicile sistemului de învăţământ din ţara lui, precum şi modul în care este implicat leadership-ul în activităţile de management al instituţiilor de învăţământ. Activităţile au cuprins atât dezbateri, la care au participat reprezentanţi ai instituţiilor reprezentative pentru sistemul de învăţământ din Saxonia inferioară, land în care se află Hanovra, cât şi vizite la şcoli din oraş”, a spus inspectorul şcolar general Viorel Stan.
Acesta a fost impresionat de rigoarea “nemţească” care domneşte în şcoli, de exactitatea cu care este abordată fiecare problemă şi, nu în ultimul rând, de dotarea pe care o au şcolile. “În Germania, descentralizarea funcţionează la maximum. Programa este unică în Germania, dar în abordarea conţinutului nu există o regulă. Sunt regulamente şi reguli specifice de la land la land şi chiar de la şcoală la şcoală. Dotările pe care le are fiecare şcoală sunt de vis, laborator de chimie aşa cum am văzut în şcolile din Hanovra nu au multe facultăţi de profil din ţara noastră. În funcţie de landul în care se află, şcolile nu primesc mai puţin de 6% din PIB, în fiecare an. M-a impresionat, de asemenea, modul în care se desfăşoară evaluările din unităţile de î