Rubrici de opinie ale unor mari site-uri de ştiri franceze ca Le Nouvel Observateur, Huffington Post, L'Express, Le Journal du Net, Médiapart, Capital, Les Echos, au căzut în capcana unor falşi experţi care promovează mărci, firme şi chiar ţări, dezvăluie o anchetă Journal du Net, relatează AFP.
Aceste site-uri renumite au fost "victime ale unei intoxicări la scară largă", scrie autorul anchetei, Nicolas Arpagian, care a reperat în cronicile acestora promovarea suspectă şi repetată a mai multor firme, un indiciu al unei acţiuni organizate de agenţii de comunicare sau grupuri de lobby.
Médiapart, Les Echos, Le Figaro, Huffington Post şi Economie Matin au fost infiltrate de falşi contributori, ca Nicklas Boden, care publică în Le Cercle Les Echos cronici despre Numericable, Banca Saint Olive sau IMM-uri. Fotografia sa este de fapt a unui jucător suedez de tenis Nicklas Kulti.
Les Echos.fr nu a retras cronicile scrise de acesta, dar avertizează cititorul că "un articol JDnet pune în discuţie calitatea acestui contributor". Însă fotografia acestuia a dispărut.
"Acest domn îşi împărtăşeşte centre de interes heteroclite cu alţi cronicari" ca "Jean-Sébastien Bamvilla", la Médiapart, care a scris aproximativ 60 de articole despre subiecte care merg de la schimbul de ţigarete electronice şi până la culisele UNESCO, scrie JDN.
JDN prezintă, de asemenea, o listă non-exhaustivă cu 11 dintre numele cele mai citate de către autorii de falsuri: Association Nationale des Industries Alimentaires (ANIA), ASMEP-ETI, Banque Publique d'Investissement, Banque Saint Olive, Club Auto AMTT, KPMG, Les Entreprises du Médicament (LEEM), Numericable, Swan Operations, l'Ukraine şi Vivarte.
Aceşti falşi experţi scriu în favoarea unor mărci, firme şi chiar idei şi ţări, în articole redactate îngrijit, pline de link-uri şi referinţe serioase, continuă JDN. @