¬Grupul international de comunicare Publicis a anuntat, marti, semnarea unui acord final prin care isi creste pana la 51% participatia sa in mai multe agentii importante de pe piata romaneasca: Leo Burnett&Target (publicitate), Starcom MediaVest Group (media), Optimedia (media), The Practice (PR) si iLeo (digital). Anuntul vine la cateva saptamani dupa ce Publicis a anuntat preluarea majoritatii actiunilor si intr-o alta mare agentie de media, Zenith Media, parte a grupului local Centrade-Saatchi&Saatchi.
Leo Burnett&Target, Starcom, The Practice si iLeo fac parte din grupul de agentii cladit si controlat pana acum de Stefan si Ioana Iordache. Optimedia era controlata de Teddy Dumitrescu, seful Publicis Romania, cel care a cedat controlul asupra agentiei locale Publicis catre grupul international in 2010.
Potrivit comunicatului de presa de marti, este de asteptat ca tranzactia anuntata astazi sa se incheie in primul trimestru al anului viitor, in functie de aprobarea autoritatilor de reglementare.
Comunicatul arata ca Teddy Dumitrescu si Stefan Iordache vor conduce in continuare operatiunile din Romania "in calitate de CEOs", ca managementul companiilor ramane neschimbat, dar si ca Teddy Dumitrescu va fi country chairman al Grupului Publicis in Romania. Conducerea locala va raspunde in fata lui Tomasz Pawlikowski, CEO pentru Europa Centrala si de Est la Publicis Worldwide.
Din comunicatul de presa:
Cele cinci agentii romanesti insumeaza un total de peste 150 de profesionisti in domeniul comunicarii, acoperind impreuna intregul spectru al disciplinelor de comunicare, de la branding la comunicare digitala, PR, creatie si media. Printre clientii-cheie se numara: Avon Cosmetics, AXA Group, GlaxoSmithKline, Heineken, H&M, Kraft Foods, Novartis Sandoz, OMV Petrom, Procter & Gamble, Samsung, SanofiAventis. Aceasta tranzactie