“Criza a adus o crestere nepermis mare a segmentului de masini semiautomate, care pot fi achizitionate pentru un pret sub 100 euro, segment care ajunsese la 15% din piata in 2010-2011. Nici nu credeam ca se mai fabrica astfel de masini”, afirma Mioara Bolozan.
In schimb, in prezent se remarca o crestere a consumului de produse de tip A plus, mai scumpe si cu impact asupra evolutiei valorii pietei de profil si a pretului mediu de vanzare. In aceste conditii, piata electrocasnicelor mari ar putea creste anul acesta cu 4-5% in acest an pana la valoarea de 300 mil. euro.
Piata electrocasnicelor mari (aparate frigorifice, masini de spalat rufe si vase, aragazuri, plite, cuptoare, hote si uscatoare) a atins valoarea de 294,9 milioane de euro in 2010, urcand la 312,4 mil. euro in 2011. In 2012, valoarea pietei s-a situat la 290,96 mil. euro.
Si numarul de unitati vandute a avut o evolutie ascendenta, crescand de la 1,4 mil. in 2011 la 1,53 mil. anul trecut.
Potrivit datelor Whirlpool, in primele luni ale acestui an volumul vanzarilor a scazut cu 7% fata de aceeasi perioada din 2012, in timp ce din punct de vedere valoric vanzarile au avansat cu 4%, iar valoarea pretului mediu de vanzare a crescut la randul sau cu 10%.
Citeste si:Germania ramane economia fanion a UE: crestere solida in T2Discutiile pentru noul acord cu FMI pornesc de la o crestere de 1,9%Vasilescu, BNR: Crestere economica dupa creditare sau invers?
Astfel, costul mediu al unei masini de spalat a crescut de la 237 euro in 2012 pana la 261 euro anul acesta.
In privinta afacerilor Whirlpool in Romania, Mioara Bolozan estimeaza pentru acest an un avans de 4-5%, in ritmul pietei. Anul trecut compania a avut afaceri de circa 35 mil. euro, in scadere cu 4,1% fata de 2011, cu un profit de 470.000 euro, potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice.
“Daca volumul va cre