Organizația patronală "Operatorul Portuar" și Federatia Națională a Sindicatelor Portuare solicită ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, și subsecretarului de stat, Constantin Matei, o întâlnire pe tema deficiențelor constatate în actul de administrare a Portului Constanța.
Din luna august, cele două organizații au transmis ministerului mai multe sesizări legate de activitatea porturilor de la Marea Neagră, însă autoritățile nu au avut până acum nici o reacție. Principalul semnal de alarmă tras de cele două entități îl constituie posibilele efecte negative pe care transferului Portului Constanța de la minister la autoritățile locale l-ar avea asupra mediului economic local. “O astfel de masura ar putea avea drept efect o imixtiune sporită a factorului politic în deciziile administrației portuare, ceea ce ar putea conduce la o instabilitate economică și la o scădere a încrederii investitorilor români și/sau străini în mediul de afaceri românesc în ansamblul său”, se arată în memoriile Organizației patronale și Federației sindicatelor.
Este deja de notorietate faptul că primarul Constanței, Radu Mazăre, insista de mai bine de un an pentru ca Portul să intre în administrația instituției pe care o conduce. Deja premierul Victor Ponta pare tot mai dispus să-i facă pe plac, astfel că săptămâna trecută a anunțat că “o parte din acţiuni vor fi listate, iar restul vor fi împărţite în mod egal între Primărie şi Guvern”. Ponta a mai precizat că în adoptarea acestei decizii este vorba “despre autoritatea locală, care este normal să aibă un cuvânt important de spus în dezvoltarea Portului”. În prezent, statul prin Ministerul Transporturilor deţine 60% din acţiuni, Fondul Proprietatea 20%, iar primăria Constanța 20%.
Transmiterea sesizărilor celor două organizații vine după ce în luna iulie, mai mulți operatori portuari au transmis o scrisoare președi