În 11 august 1910, Aurel Vlaicu a repurtat o convingatoare izbânda, reusind sa zboare la 50 m înaltime, pe o distanta de 6 km, publicul era entuziasmat, aplaudând cu lacrimi în ochi izbânda genialului inventator Aurel Vlaicu, presa laudând evenimentul.
Prin zborul sau, Aurel Vlaicu, le-a dat o lectie tuturor acelora care n-au avut încredere în el. Prin construirea acestui aeroplan atât de original, România se situeaza pe locul trei în lume, creând un aparat propriu, inventat, construit, si pilotat de un român.
La 5 septembrie 1910 a avut loc o demonstratie de zbor la Chitila, la care au participat Aurel Vlaicu, George Valentin Bibescu si francezul Michel Molla, fiecare cu avionul sau. Aurel Vlaicu a oferit o adevarata lectie de zbor, a fost o declansare de bucurie dupa zbor, fiind ridicat pe umeri si purtat în glorie si triumf. Gazdele se întreceau în a-l elogia pe Vlaicu al nostru, fiind felicitat si premiat de reprezentantii autoritatilor statului. Evenimentul a fost punctat de presa, scriitori, poeti, pictori, politicieni si de catre toti prietenii sai, având un puternic ecou intern si international, toti îl elogiau pe tânarul inginer român Aurel Vlaicu, a carui celebritate stralucea tot mai tare.
Vlaicu a fost invitat sa participe la manevrele militare, zburând în ziua de 27 septembrie 1910, la înaltimea 500 m, timp de 35 minute, fiind felicitat de Ministrul de Razboi, general Grigore Crainiceanu si recompensat de Consiliul de Ministri cu suma de 50.000 lei.
Dupa acest zbor Aurel Vlaicu a participat si la manevrele de la Piatra Olt, toti din conducerea armatei erau încântati de maiestria tânarului inginer. În ziua de 17 octombrie 1910 a urmat mitingul de pe hipodromul Baneasa. Pe o vreme mohorâta, ing. Vlaicu a avut un succes rasunnator, mitingul aviatic s-a transformat într-o adevarata sarbatoare nationala. Imediat a