Autobuzele DAF vor fi aduse de la Rotterdam şi sunt ceva mai bune decât vehiculele DAF albastre care circulă acum în oraş. La licitaţia organizată de Primărie, Unistil a fost singura participantă. Anul trecut, cele 20 de autobuze DAF au fost aduse din Olanda tot de Unistil, dar printr-o firmă paravan din Bârlad.
40 de autobuze DAF aduse tocmai din Olanda vor circula până la sfârşitul acestei luni pe traseele din Iaşi. Maşinile sunt second-hand, au o vechime de aproximativ 13 ani şi vor fi introduse în transportul local ieşean după ce au fost scoase din circulaţie din Rotterdam. Deşi performante, teoretic, faţă de ultimele autobuze introduse de RATP, maşinile nu au instalaţie de aer condiţionat în vagonul călătorilor, ci doar deasupra cabinei de la şofer.
Puţin sub plafon
Primăria a organizat ieri licitaţie pentru achiziţionarea a 40 de autobuze second-hand pe care să le introducă pe traseele RATP. Singurul participant la procedură a fost firma Unistil, compania care are mai multe trasee de transport public în comun în Iaşi şi care s-a ocupat şi anul trecut de o licitaţie asemănătoare. Patronul societăţii, Vasile Puşcaşu, a venit la licitaţie cu o ofertă de 3,35 de milioane de lei, fără TVA, adică cu câteva sute de lei mai puţin faţă de plafonul maxim propus de municipalitate. Oferta acestuia a fost admisă pe loc şi declarată câştigătoare. „Primăria ne-a comunicat verbal că oferta este acceptată şi este în regulă, a verificat documentaţia, criteriile de evaluare, trebuie să mai transmită procesele verbale. Nu au avut niciun fel de comentarii, actele au fost verificate. Atât timp cât nu depăşeşte valoarea şi respectă caietul de sarcini, nu văd motive să fie respinsă“, a declarat Puşcaşu. Oficialii Primăriei au prezentat o variantă diferită a modului în care s-a desfăşurat licitaţia. „A fost un singur ofertant, firma Unistil. Abia am deschis oferta,