Bordurile sunt cauzatoare de accidente rutiere, fie pentru că sunt prea înalte, fie nu sunt semnalizate corespunzător. Aceasta este constatarea viceprimarului Traian Stoia, care a anunţat că va propune înlocuirea bordurilor în delimitările stradale sau chiar renunţarea la ele. Sunt şi specialişti în probleme de trafic care confirmă temerea viceprimarului şi spun că o bordură de 20 de centrimetri înălţime reprezintă un pericol pentru siguranţa şoferilor în trafic.
Principala preocupare a unuia dintre viceprimarii Timişoarei, Traian Stoia, pare să fi devenit, în ultimele zile, siguranţa rutieră. După ce a anunţat, zilele trecute, că o comisie a Primăriei verifică modul în care sunt poziţionate semnele rutiere, în unele cazuri vizibilitatea acestora fiind obstrucţionată de vegetaţia crescută în împrejurimi, acum, în atenţia lui au intrat bordurile. Oficialul Primăriei propune un proiect de modificare a delimitărilor rutiere de pe drumurile publice din Timişoara, bordurile stradale, care marchează scuarurile şi giraţiile, fiind propuse spre înlocuite cu„alte mijloace de delimitare a sensurilor” sau în unele cazuri chiar eliminate. Motivul invocat este numărul mare al reclamaţiilor venite din partea conducătorilor auto, potrivit căror bordurile sunt „adevărate capcane din cauză că sunt prea înalte, se confundă cu drumul, fiind puţin vizibile, ori, în unele cazuri, sunt nesemnalizate corespunzător”.
Interesant, dar subiectul a ajuns la urechile primarului Nicolae Robu doar prin intermediul mass-media. Întrebat dacă este de acord cu această soluţie, edilul a răspuns că nu ştie despre ce este vorba, dar a subliniat că „deciziile care afectează oraşul nu se iau fără agreerea mea”.
Specialişti în probleme de trafic confirmă că bordurile, ca orice altă construcţie situată în axul drumului, constituie obstacole în trafic, care pot p