Daca ne referim la piata asigurarilor din Romania, ea totalizeaza 2% din Produsul Intern Brut (PIB), in timp ce aceeasi piata din alte tari din Uniunea Europeana, de exemplu, urca spre 7-10% din PIB. Dincolo de diferenta existenta intre ponderi, un ecart urias este si din punct de vedere al PIB intre Romania si Marea Britanie ori Suedia. Dar, asa cum afirma specialistii din industrie, o piata mai mica, emergenta, are un potential mai mare de crestere.
Cu toate acestea, cresterile de business sustenabile nu provin din asigurarile obligatorii si, ca urmare, o mare parte dintre asiguratorii prezenti pe piata locala si-au mutat atentia mai mult si catre produsele considerate de nisa, precum cele de garantii, transport, culturi agricole sau chiar si pentru animale domestice. Cel mai recent pas in aceasta directie l-a realizat chiar liderul pietei de profil, Astra Asigurari, care a lansat o polita de raspundere civila a proprietarilor de animale de companie.
Reticenta asiguratorilor fata de asigurarile de nisa vine in contextul in care volumul de prime subscrise este limitat, in timp ce costurile de marketing si de operare sunt ridicate. In pofida acestui fapt, lucrurile pot sta si altfel. O demonstreaza pietele traditionale, cum ar fi Marea Britanie, unde piata asigurarilor de animale reprezinta chiar un succes in actualele conditii economice. Volumul actual de prime subscrie: aproximativ 850 mil. euro, iar gradul de penetrare este de 25%. In ultimii cinci ani, chiar in plina criza, piata asigurarilor de animale a crescut cu 300 mil. euro.
De asemenea, in Suedia este tara unde a fost subscrisa prima polita de asigurare pentru un caine, in 1924. In prezent, acest segment insumeaza aproximativ 110 mil. euro, cu un grad de penetrare intre proprietatii de animale de companie de 40%. Din punct de vedere al primelor subscrise pe acest segment, Suedia este a