Companiile preferă să cheltuie cu mutarea într-un sediu nou pînă la 10.000 de euro pe angajat, decât să ceară proprietarilor o îmbunătăţire a birourilor. Angajaţii din IT&C sunt cei mai sensibili la mutări, companiile putând pierde 10-30% din echipă când relocările urmăresc strict criteriul eficientizării costurilor.
Costurile pe care companiile trebuie să le suporte atunci când decid să se mute în alte spaţii de birouri pot varia între 2.800 de euro şi 10.000 de euro pe angajat, potrivit companiei de consultanţă, proiectare şi project management Immpuls. Până la opt componente sunt incluse în costurile de mutare, cel mai mic fiind reprezentat de transportul efectiv, iar cel mai mare, aproximativ o treime, find alocat pentru lucrările de construcţie şi amenajare. Chiriaşii ar putea evita aceste costuri dacă ar solicita proprietarilor o îmbunătăţire calitativă a spaţiilor de birouri, care ar ajuta şi clădirile mai vechi să rămână în circuitul de închiriere, consideră consultanţii Immpuls.
Alte costuri importante care contribuie la cheltuielile cu mutarea ţin de readucerea spaţiilor la starea iniţială, agreată de obicei prin contract (9-14%), şi de achiziţia de mobilier şi echipamente noi (29-40%).
„Un upgrade substanţial al clădirilor vechi cu carenţe funcţionale şi de calitate poate pleca în medie de la 50.000-150.000 euro pe etaj, echivalând cu costurile de mutare a circa 18-54 de angajaţi. Dinamica relocărilor în clădiri noi, pentru un plus de calitate şi cheltuieli mai mici, afectează în egală măsură chiriaşii şi proprietarii. Ambele părţi ar putea beneficia de o eficienţă financiară, dacă proprietarii ar investi în păstrarea chiriaşilor, asigurând astfel şi clădirilor de birouri existente un avantaj competitiv pe piaţă, în faţa noilor construcţii”, a declarat Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutio