La cea de-a treia ediţie a IAB Forum România, evenimentul de referinţă al industriei locale de publicitate, speakerii din acest an, profesionişti români şi străini în publicitatea online, au dezbătut subiecte de interes pentru industrie, grupate sub umbrela a trei teme pricipale: context, conţinut şi tehnologie.
In contextul unei pieţe de online advertising estimată anual la 23 de milioane de euro, Krystyna Bebenek (Expert in Online Audience Measurement, Gemius) a prezentat rezultatele studiului “The Romanian Internet Users under the glass”, ce analizează comportamentul utilizatorului român de Internet. România ocupă locul cinci într-un clasament al ţărilor cu cei mai mulţi utilizatori de Internet din Europa Centrală şi de Est, cu 8.9 milioane de persoane. Dintre aceştia, 2.4 milioane (reprezentând 27% din total) au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani.
Caroline Henne (Regional Business Development Director, GfK) a subliniat că televiziunea nu mai este un canal suficient pentru a garanta eficienţa unei campanii de comunicare şi trebuie folosit împreună cu alte medii, precum online şi social media. Despre Facebook ca loc de întalnire central între consumator şi brand au prezentat studii de caz Alexandra Olaru (Communications Manager, McDonald’s România) şi Raluca Barbu (Social Media Coordinator, Piraeus Bank). Gabriel Pătru şi Ştefan Andrei (Integrated Communication Director, Media Direction/ Exact CC) au vorbit despre paid, earned & owned media şi au prezentat rezultatele unui studiu realizat în rândul consumatorilor şi marketerilor. Astfel, 28% dintre consumatori spun ca bannerele şi reclamele nu sunt intruzive, în timp ce majoritatea marketerilor susţin contrariul. În legătură cu ataşamentul consumatorilor faţă de un brand anume, 63% dintre cei intervievaţi nu au făcut o pasiune pentru un brand în ultimii trei ani.
Î