Pornita la treaba cu o majoritate parlamentara de 70%, cu promisiunea sa faca "dreptate pana la capat", sa schimbe Constitutia, sa redeseneze tara printr-o regionalizare radicala si reporneasca economia tarii, USL a sfarsit in mai putin de un an intr-un punct mort si a facut praf toate angajamentele.
Dreptatea pana la capat a impartit-o cu Traian Basescu, revizuirea Constitutiei si reorganizarea administrativ teritoriala s-au impotmolit in legea referendumului (blocata undeva intre Cotroceni si CCR) iar relansarea economica s-a gripat inainte de a incepe.
Bonus, pe langa esecurile in linie inregistrate de Guvernul Ponta si de majoritatea USL, actuala putere incepe sa simta si fiorii destramarii si ai prabusirii in necunoscut. O perspectiva de groaza pentru toata lumea, chiar si pentru Opozitia facuta tandari de Traian Basescu pe timpul cand se afla la guvernare.
Majoritatea USL ofera insa un substitut de reforma - noul Cod Rutier. Sa nu spuna nimeni ca Uniunea nu a schimbat la fata Romania. Un nou Cod Rutier care va fi adoptat, in semn de respect fata de uriasa majoritate parlamentara si pentru cei care au votat-o, printr-o Ordonanta de Urgenta a Guvernului. Autorul este acelasi ministru de Interne, Radu Stroe, care pe de alta parte blocheaza descentralizarea lui Dragnea, pe motiv ca Romania este o "tara saracuta" si nu s-ar putea administra prin doar sapte centre de comanda.
Initiatorul noului Cod Rutier este convins, in schimb, ca printr-o lege semnata rapid in Guvern siguranta pe sosele din Romania va creste, mortii se vor injumatati si tragediile isi vor reduce frecventa. Metoda: inasprirea draconica a sanctiunilor, chiar si in forma actuala ceva mai periata si echilibrata fata de proiectul initial al ministrului de Interne. Exemplul domnului Stroe e reprezentativ insa pentru toti politicienii romani. Ei cred sau vi