Toţi angajaţii societăţii International Automotive Components (IAC) Group din Balş, societate care se află în momentul de faţă în şomaj tehnic, vor reveni la lucru începând de luni. Această măsură a fost luată datorită reluării producţiei companiei Ford Craiova, începând cu data de 4 octombrie.
Măsura reluării activităţii IAC a depins exclusiv de activitatea Ford Craiova, singurul client al fabricii de la Balş. Iar dacă Ford a fost nevoită să oprească motoarele în perioada 20 septembrie -4 octombrie, cea mai bună soluţie pe care conducerea IAC a găsit-o a fost să trimită toţi cei 230 de angajaţi în şomaj tehnic, perioadă pentru care au fost remuneraţi cu 75 la sută din salariu. Vestea mai puţin bună vine tot din partea Ford, care a anunţat că va reduce producţia la numai zece zile lucrătoare pe lună, lucru care ar putea pune în dificultate din nou societatea din Balş.
De luni, la program normal
Potrivit directorului de Resurse Umane al IAC, Andreea Popa, de luni se va reveni la program normal de producţie.
„Toată lumea va veni la lucru de luni, iar ritmul de producţie va intra în normalitate. Sper să nu mai fim nevoiţi să întrerupem activitatea în perioada următoare. Până acum, angajaţii noştri s-au ocupat, prin rotaţie, de mentenanţa aparatelor”, a declarat Andreea Popa.
Problema fabricii din Balş, dependenţa de un singur client
Fabrica IAC din Balş este una dintre cele mai moderne unităţi din Europa ale companiei, deoarece faţă de cele mai multe care au fost amenajate în fabrici vechi şi reabilitate, aceasta a fost construită de la zero. Cea mai mare problemă a acesteia este că produce pentru o singură companie, de care depinde în totalitate. Dacă la nivel mondial IAC are contracte cu zeci de producători auto, fabrica din Balş, singura din România, a fost înfiinţată cu o ţintă fixă: Ford. Deşi au exis