Criza a lovit puternic in industria auto, dupa cum arata nenumarate statistici publicate in ultima perioada.
Totusi, lucrurile nu stau chiar asa, daca privim mai in detaliu. Intr-adevar, piata e in regres in unele zone din Romania, dar situatia nu poate fi generalizata. Dimpotriva, situatia este total imprevizibila, scaderile se petrec exact acolo unde nu ne-am astepta. La fel si cresterile.
Econtext va arata cum a evoluat numarul autovehiculelor din Romania in ultimii ani. Mai precis, din 2008 si pana la finele anului 2012. In patru ani de criza. Si va aratam cum a evoluat numarul acestora in cele opt mari regiuni.
Masini – regiuni
Dupa cum am spus, va aratam cum a evoluat piata auto in fiecare din cele opt regiuni de dezvoltare ale Romaniei. In cele opt regiuni arhicunoscute. Si, surprinzator, numarul autovehiculelor a urcat in mai toate regiunile in cei patru ani.
Astfel, in total, in 2008 erau inmatriculate 4,74 milioane de autovehicule in Romania pentru ca numarul lor sa ajunga la 5,1 milioane la finele anului trecut. O crestere totala de 357.000 de masini.
Din cele opt regiuni, avem insa un declin, o regiune unde numarul masinilor a scazut puternic in acest interval. Iar aceasta este, nici mai mult, nici mai putin, regiunea Bucuresti-Ilfov. Incredibil, chiar in inima cresterii economice! Dar IATA cu cat a crescut numarul masinilor in fiecare regiune, dar si cu cat a scazut in Bucuresti:
Criza a lovit puternic in industria auto, dupa cum arata nenumarate statistici publicate in ultima perioada.
Totusi, lucrurile nu stau chiar asa, daca privim mai in detaliu. Intr-adevar, piata e in regres in unele zone din Romania, dar situatia nu poate fi generalizata. Dimpotriva, situatia este total imprevizibila, scaderile se petrec exact acolo unde nu ne-am astepta. La fel si cresterile.
Econtext va arata cum a ev