În vreme ce actualul B Class având caroserie normală navighează de ceva timp relaxat şi familiar în orbita lui Golf Plus, viitorul MPV Mercedes se va transforma încet într-un van cu şapte locuri ce va concura atât segmentul reprezentat de viitorul VW Touran, cât şi noile van-uri premium plănuite de Audi şi BMW.
Asemenea Opel Zafira Tourer, Ford S Max ori Chevrolet Orlando, versiunea lungă B Class va adăposti cinci pasageri, însă la nevoie, acesta se va putea transforma într-o versiune cu trei rânduri de scaune, în conformaţie de 5+2 locuri.
Actuala formă de caroserie a Clasei B de generaţie a doua lansată în toamna lui 2011 măsoară 4.359 mm lungime, 1.786 mm lăţime şi 1.557 mm înălţime, însă noul model B Long, adică versiunea elongată în şapte locuri va măsura în jurul a 4,6 metri, plus regăsit atât la nivelul distanţei între cele două axe ce va spori cu cel puţin 10 cm, de la 2.699 mm la peste 2.800 mm, cât şi la nivelul consolei spate ceva mai proeminente.
În ceea ce priveşte volumul portbagajului, actualul B Class normal în cinci locuri oferă 488 de litri fără afectarea banchetei spate până la un maxim de 1.545 litri. Viitorul B Class Plus va rezolva nevoia de a cără bagaje suplimentare printr-un volum şi mai generos, de peste 700 de litri în configuraţie cu cinci pasageri şi va ajunge la 1.900 de litri cu scaunele din rândul al doilea rabatate.
Benzinarul B 180 BlueEfficiency Edition şi dieselul B 180 CDI BlueEfficiency Edition vor fi campionii consumurilor cu pipeta din segmentul MPV-urilor premium.
În prezent Mercedes B 180 BE Edition utilizează o cilindree de 1.595 cmc ce revarsă 122 CP. Consumul mediu de doar 5,2 litri de benzină conform NEDC (New European Driving Cycle) este îmbunătăţit cu 0,3 litri prin comparaţie cu modelul obişnuit. La obţinerea acestei performanţe concură atât sistemul Eco Start/Stop, ce are rolul de a eficientiz