Staţia de sortare şi tratate mecano-biologică, ce se va amenaja pe Şoseaua Hurezului din Făgăraş nu va fi doar o rampă de depozitare, ci aici vor fi doar prelucrate gunoaiele.
În primul rând, toate deşeurile carevor ajunge în rampă vor fi sortate, iar materialele reciclabile, gen plastic, sticlă sau fier vor fi recuperate. Partea umedă a deşeurilor va fi tratată mecano-biologic, adică are loc deshidratarea acestora şi transformarea lor în pământ de flori sau îngrăşământ, care, ulterior, va fi vândut. Restul deşeurilor, estimate undeva la un procent cuprins între 10% şi 15%, vor fi transportate la un depozit.
Interesul edililor este să rămână o cantitate cât mai mică de transportat, pentru că se va plăti 17 euro pe tona de gunoi preluată de un depozit, după cum a precizat primarul Mănduc. Activitatea de sortare şi tratare a deşeurilor din viitoarea staţie va fi acordată operatorului de pe raza Făgăraşului, respectiv Salco Serv.
Staţia de sortare şi tratate mecano-biologică, ce se va amenaja pe Şoseaua Hurezului din Făgăraş nu va fi doar o rampă de depozitare, ci aici vor fi doar prelucrate gunoaiele.
În primul rând, toate deşeurile carevor ajunge în rampă vor fi sortate, iar materialele reciclabile, gen plastic, sticlă sau fier vor fi recuperate. Partea umedă a deşeurilor va fi tratată mecano-biologic, adică are loc deshidratarea acestora şi transformarea lor în pământ de flori sau îngrăşământ, care, ulterior, va fi vândut. Restul deşeurilor, estimate undeva la un procent cuprins între 10% şi 15%, vor fi transportate la un depozit.
Interesul edililor este să rămână o cantitate cât mai mică de transportat, pentru că se va plăti 17 euro pe tona de gunoi preluată de un depozit, după cum a precizat primarul Mănduc. Activitatea de sortare şi tratare a deşeurilor din viitoarea staţie va fi acordată operatorului de pe raza Făgăraşului, respectiv