Compania a reuşit să-şi crească cotă de piaţă chiar şi în perioada de criză, în ciuda contracţiei pieţei construcţiilor. A făcut-o însă majorându-şi semnificativ gradul de îndatorare iar în acest moment datoriile totale se apropie destul de mult ca valoare de veniturile din exploatare. Dacă vreţi imediat dividende şi creşteri ale cotaţiilor la bursă, Adeplast nu e pariul potrivit.
Prima ofertă publică iniţială de vânzare de acţiuni după mai bine de 5 ani la BVB merită un plus de atenţie. Mai ales că Adeplast este un brand cunoscut pe piaţa adezivilor, mortarelor, termoizolaţiilor şi vopselurilor. Întrebarea la care vom încerca să răspundem mai jos nu este însă cât de serioasă sau solidă este afacerea în sine, ci cât de scumpe sunt acţiunile scoase la vânzare de astăzi şi până pe 15 octombrie în cadrul IPO-ului?
Ce sare în ochi în cazul Adeplast este valoarea mare a datorilor pe temen scurt şi lung: cumulate reprezintă 138 milioane lei, la venituri din exploatare de 184 milioane lei şi venituri totale de 191 milioane lei la nivelul anului 2012. Pe primele 6 luni din 2013, datoriile totale au urcat însă la 215 milioane lei (159 milioane reprezintă creditele, restul datorii comerciale). Profitul a fost de 16,1 milioane lei în 2012 (6 milioane în 2012 şi 12 milioane lei în 2010). Compania a reuşit o creştere remarcabilă de cotă de piaţă în anii de criză şi lărgirea domeniului de activitate (a început să producă şi polistiren, vopseluri) dar şi datoriile au avansat corespunzător. De la 135 milioane lei în 2010 veniturile totale urcaseră la 191 milioane lei în 2012. În acelaşi timp, împrumuturile avansaseră de la 78,7 milioane lei la 112,6 milioane lei iar datoriile totale de la 88 la 138 milioane lei.
Adeplast a mai avut ocazia să se listeze la bursă în 2008 dar atunci fondatorul sau, Marcel Barbut, a renunţat în ultimul moment.Acum, pe fondul atingeri