Sunt atat de multe aberatii in privinta modificarilor Codului Rutier care ar urma sa fie adoptate in sedinta de astazi a guvernului, incat nu vad cum o astfel de reglementare ar putea sa fie acceptabila.
In esenta, in loc sa fie un laudabil instrument de disciplinare a unui trafic devenit absolut infernal, noul Cod Rutier va fi o sursa rapida de bani pentru acoperirea gaurilor bugetare tot mai mari.
De principiu, eu sunt de acord cu majorarea sanctiunilor si nu vad de ce ele trebuie raportate la salarii. Pentru ca in mod normal, Codul Rutier nu e Cod Fiscal, iar amenda nu e impozit sa o raportezi la salariu. Ea este o sanctiune pentru o fapta pe care nimeni nu te obliga sa o comiti. Sigur, e absurd sa dai sute de euro amenda pentru o fapta minora, cum ar fi lipsa centurii de siguranta.
Dar cand discutam despre alcool la volan, droguri la volan, trecere pe rosu, fortarea barierei, depasirea coloanei sau alte apucaturi ucigase specifice traficului din Romania cred ca toleranta zero este cea mai potrivita. Nimeni nu te obliga sa te sui la volan baut sau sa treci pe rosu. Daca o faci, platesti pretul faptei, nu impozit pe leafa. Si o spun ca om care are permis de mai bine de 20 de ani si conduce zilnic in Bucuresti. Ar trebui sa ne intre bine in cap o vorba nemteasca: nu exista popor civilizat, exista popor amendat.
Dar, de la principiul corect, ajungem rapid la o aberatie.
In primul rand, nu vad care este urgenta care face necesara procedura exceptionala a ordonantei de urgenta. De ce nu o procedura parlamentara normala? De ce sa o eviti cand ai 70% majoritate, deci practic joci singur pe tot terenul?
Din doua posibile motive. Pe de-o parte pentru ca fiind un proiect cu o puternica implicatie electorala, caci nu exista categorie sociala mai numeroasa in Romania decat soferii (profesionisti sau amato