Scandalul cărnii de cal etichetată ca fiind de vită a afectat afacerile producătorilor români de carne, chiar dacă aceştia nu au lucrat pe lângă lege.
O soluţie pentru remedierea imaginii producătorilor români o reprezintă participarea la târgurile internaţionale de profil. De exemplu, compania Doly-Com, al cărei nume a fost vehiculat în timpul scandalului, va participa anul acesta la târgul ANUGA cu stand propriu. Participarea la eveniment face parte din strategia companiei de a-şi extinde şi consolida prezenţa pe pieţele externe, potrivit unui comunicat.
ANUGA se va desfăşura la Koln, în Germania, în perioada 5-9 octombrie, fiind cea mai importantămanifestare expoziţională la nivel global din industria alimentară.
Numele companiei Doly-Com, unul dintre cei mai mari ambalatori de carne proaspătă de pe plan local, a fost vehiculat în scandalul cărnii de cal etichetată ca fiind de vită. În luna aprilie a acestui an, patronul Doly-Com, Iulian Căzăcuţ, declara presei că nemţii şi francezii sunt reticenţi în ceea ce priveşte utilizarea materiei prime importată din România.
Gradul de neîncredere a sporit în urma scandalului cărnii de cal etichetată ca fiind de vită. Exporturile Doly-Com s-au redus cu 20% în urma acestui scandal, potrivit lui Căzăcuţ. În plus, furnizorii din România au trebuit să accepte renegocierea contractelor şi impunerea unor preţurii mai mici de vânzare a mărfii lor.