În urmă cu nouă ani, Adriana Cristea se întorcea plină de entuziasm, împreună cu fiul ei Ştefan, din Italia. Atunci le-a venit o idee: înființarea primului parc industrial privat de la Dej
«Îmi amintesc că eram cu fiul meu Ștefan și, la întoarcere, în mașină, pe tot parcursul drumului, am dezbătut acest subiect. M-a surprins atunci, pentru prima dată, maturitatea și entuziasmul lui, deși era foarte tânăr. Cu toate că văzusem în Italia un parc industrial, nu ştiam prea multe despre ceea ce însemna o asemenea afacere, dar odată întorși acasă, am început să ne informăm. Acesta a fost începutul şi vă mărturisesc că, în vâltoarea discuţiilor noastre pro şi contra, ne-am şi rătăcit puţin pe traseu», povestește Adriana Cristea. O „rătăcire“ de bun augur, dacă ne gândim că, în acel moment, toate eforturile celor doi erau concentrate asupra unei afaceri modeste din domeniul modei, de care erau însă „mulțumiți“. Şi-au dat seama că au făcut o alegere câștigătoare odată cu primul chiriaș sosit în spațiul din Dej, spațiu ajuns acum la 40,185 ha și pe care l-au cumpărat parcelă cu parcelă. Este vorba de suedezii de la Trelleborg, care au renunţat la capacitatea de producţie din Marea Britanie pentru România și care ocupă acum trei hectare din parc, unde produc componente auto pentru concernele Renault, BMW şi General Motors.
„Am sesizat nevoia înfiinţării unui parc industrial la Dej, şi nu la Cluj-Napoca, pentru că oraşul Dej a fost încă de pe vremea lui Ceauşescu, un oraş industrial şi pentru faptul că acolo s-au desfiinţat foarte multe unităţi industriale care au lăsat pe drumuri mii de oameni“, spune femeia de afaceri din Cluj, recunoscând că era un moment delicat pentru o asemenea afacere, întrucât existau numai 37 de parcuri industriale în România, din care doar șapte private. Alte atuuri ale zonei sunt apropierea de Aeroportul Cluj-Napoca, poziționarea la in