Companiile pot pierde între 10 şi 30% dintre angajaţi, în momentul în care aleg să-şi mute sediile, dacă iau în considerare doar eficientizarea costurilor şi nu ţin cont şi de alte aspecte, precum accesibilitatea la mijloacele de transport în comun sau timpul de transport, potrivit firmei Immpuls.
"Cea mai sensibilă industrie la probleme de relocări este IT&C. Cu o cerere continuă de personal din partea companiilor, angaţii din IT&C deţin în general o putere considerabilă de presiune, inclusiv în aspecte care ţin de mutare. Piaţa autohtonă a înregistrat o serie de cazuri în care companii de profil autohtone au pierdut între 10 şi 30% din personal, când mutările au luat în considerare doar aspectele de eficientizare a costurilor, neglijându-le, spre exemplu, pe cele de accesibilitate (mijloace de transport în comun, timp efectiv de transport)", se arată într-un comunicat al firmei Immpuls Real Estate Solutions, activă în domeniul consultanţei, proiectării şi project management în sectorul imobiliar.
Potrivit firmei, în România cele mai frecvente aspecte calitative reclamate de angajaţi ţin de climatizare (ventilaţie, volum de aer proaspăt, temperatură) şi zgomot.
"Aceste aspecte pot fi îmbunătăţite fără a afecta activitatea curentă a chiriaşilor. Totuşi, aceste argumente calitative de bază sunt frecvent neglijate de către factorii decizionali care favorizează considerentele de imagine şi reprezentare şi/sau de reducere a costurilor", a declarat Tudor Popp, managing partener Immpuls Real Estate Solutions.
Datele firmei arată că pentru relocare costurile pe care companiile trebuie să le suporte pot varia între 2.800 euro şi 10.000 euro pe angajat, în timp ce îmbunătăţirea sediilor costă în medie 50.000-150.000 euro pe etaj, echivalentul cu costurilor de mutare a 18-54 de angajaţi.
În costurile de mutare sunt incluse până la opt componente,