Munti de cãrbune zac între liniile de cale feratã din statia CFR Iscroni, de unde sunt huila este încãrcatã în cãrute si transportatã pânã la poarta cumpãrãtorilor. Temperaturile au scãzut extrem de mult în ultima perioadã, iar hotii de cãrbuni s-au înmultit, în ciuda faptului cã – cel putin teoretic – vagoanele cu cãrbune sunt pãzite. Grav este cã, timp de 2 – 3 ore, acestea stationeazã zilnic în Gara Iscroni, aoclo unde este cea mai mare problemã în ceea ce priveste hotii de huilã.
Furturile de cãrbune din vagoanele Complexului Energetic Hunedoara s-au înmultit odatã cu apropierea iernii. Hotii nu duc lipsã de clienti, asa cã actioneazã în fortã, pentru cã si câstigurile sunt pe mãsurã. Cel mai nevralgic punct este în Statia CFR Iscroni, acolo unde au avut loc razii ale politistilor si jandarmilor în repetate rânduri, tocmai pentru descurajarea acestui fenomen. Mãsurile, însã, nu au avut efectul scontat, iar „lopãtarii” – cum au fost denumiti cei care sar în vagoane si descarcã huila chiar si din mers – nu au fost speriati nici de amenzi si nici de dosarele penale constituite pe numele lor. Iar toate acestea se întâmplã în timp ce, teoretic, vagoanele cu huilã sunt pãzite de firme specializate, iar contractele sunt generoase. Nicoale Drãgoi, director general adjunct al Complexului Energetic Hunedoara, spune cã, tocmai pentru a bloca aceste furturi, s-a luat decizia ca firma care pãzeste unitãtile miniere, sã asigure si paza vagoanelor cu cãrbune, dar pe un traseu scurt. „Garda vagoanelor este asiguratã de firma care pãzeste unitãtile miniere din Valea Jiului, dar pe un traseu scurt. Vagoanele sunt pãzite pe traseul Mina Paroseni – Preparatia Coroiesti, iar apoi din Preparatie pânã în Statia CFR Iscroni, unde sunt predate cãtre GFR”, a declarat Drãgoi.
Schimbul de responsabilitate, sub nasul hotilor
Oficialul CEH a mai precizat cã si GFR ar tre