Marina Shifrin lucra de aproape doi ani pentru Next Media Animation, o companie taiwaneză specializată în producţia de materiale video. Nu avea voie să meargă în pauză de masă, iar decizia superiorilor săi de a pune accent pe cantitate şi numărul de vizualizări atrase în defavoarea calităţii conţinutului au determinat-o să demisioneze. Nu oricum, ci printr-un videoclip care, în ultimele zile, a făcut înconjurul lumii.
„Timp de aproape doi ani mi-am sacrificat relaţiile, timpul şi energia pentru acest job. Iar şefilor mei le pasă doar de cantitate şi de câte vizualizări atrage fiecare videoclip. Aşa că m-am gândit să fac un videoclip propriu”, explică Shifrin, o americancă în vârstă de 25 de ani, în demisia prin dans pe care a postat-o pe YouTube.
Într-un interviu acordat publicaţiei online „Huffington Post”, tânăra recunoaşte că s-a gândit la riscuri atunci când a decis să demisioneze aşa. „Am înţeles că este un risc, dar n-am dat numele companiei şi, până la urmă, aţi văzut cum dansez? Cum poate cineva să ia aşa ceva în serior?!”, spune ea.
Problemele ei profesionale au început atunci când Shifrin s-a mutat din Statele Unite în Taiwan, unde condiţiile angajatorilor erau foarte diferite de mediul cu care era obişnuită. Programul i se schimba mereu, şefii nu-i dădeau niciodată o listă clară cu responsabilităţi şi aveau o cu totul altă strategie decât ea în ceea ce priveşte raportul calitate/vizualizări.
Acum, tânăra plănuieşte să se întoarcă în Statele Unite, unde va încerca să găsească un job în cadrul unei companii care apreciază creativitatea angajaţilor.
Demisia rap a unei tinere corporatiste face înconjurul lumii pe Internet