• Detaliile de la licitatia de un milion de euro pentru achizitia a 40 de autobuze vechi sunt considerate secret de stat la primarie, oficialii refuzand sa faca publice ofertele • In timp ce Iasul cumpara rable, Primaria Timisoarei achizitioneaza mijloace de transport electrice si face referendum pentru introducerea transportului gratuit
Municipalitatea ieseana a lansat in aceasta vara o licitatie pentru achizitia a 40 de autobuze second-hand. Per total, bugetul alocat acestei achizitii este de aproape 1 milion de euro, cu TVA.
Cu nelipsitele prelungiri ale perioadei de depunere a ofertelor, ieri s-a ajuns la momentul zero. Deschiderea ofertelor a fost insa invaluita in mister. Nu a fost facut deocamdata public numele niciunui ofertant, daca acesta exista.
Cele 40 de autobuze vor fi achizitionate in mare parte pe baza celui mai mic pret. Doar un procent de 5 la suta din punctajul ofertelor este alocat pentru dotarea cu o instalatie de aer conditionat si pentru pasageri, dupa cum se arata in anuntul licitatiei.
Reprezentantii municipalitatii sugereaza o reticenta in asteptarile pe care ar trebui sa le aiba iesenii vizavi de noile autobuze ce vor fi cumparate, in conditiile in care valoarea acestora poate fi in medie de 23.000 de euro cu TVA, respectiv 17.500 de euro fara TVA. "Realist vorbind, la 17.000 de euro nu putem aduce nave spatiale", a declarat viceprimarul Mihai Chirica.
Ultima "combinatie" a primariei, vizand achizitia de autobuze second-hand, a fost rezolvata de patronul Unistil, Vasile Puscasu. Se pare ca acesta are toate usile deschise in primarie, din moment ce a reusit sa inlocuiasca RATP-ul pe cateva trasee din municipiu.
Timisoara, la ani lumina de Iasi
Administratia locala din Timisoara a lansat deja in dezbatere problema introducerii unei gratuitati totale a transportului publi