„Sindicatele – şcoala comunismului” (Ziarul Național).
Scandalul legat de concesionarea pentru jumătate de secol a Aeroportului Internaţional Chişinău unei companii ruse este încă în plină desfăşurare, iar „Kommersant.md” anunţă că şi Întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM), inclusă în acest an în lista întreprinderilor pasibile privatizării, ar putea fi concesionată după acelaşi model. Publicaţia nu citează surse concrete, dar precizează că, mai întâi, CFM urmează să fie reorganizată şi împărţită în trei componente: transport marfă, transport pasageri şi infrastructură.
Un alt articol din aceiaşi publicaţie este consacrat istoricului problemei băncii comerciale Agroindbank. Potrivit autorului articolului, Curtea de Apel urmează să examineze contestarea de către Banca Naţională (BNM) a deciziei judecătoriei Buiucani din capitală prin care BNM i-a fost interzis să limiteze în vreun fel drepturile noilor acţionaro ai Moldova - Agroindbank (MAIB)”. Deocamdată, sub semnul întrebării privind caracterul legal al cumpărării sunt 17,2% din acţiunile băncii. Între timp, noii proprietari ai MAIB, acuzaţi de BNM că ar fi comis o înţelegere de cartel,se pregătesc să ia parte la adunarea generală a acţionarilor care urmează să aleagă noul Consiliu al băncii”, menţionează autorul de la „Kommersant.md”.
Ion Preaşcă scrie în „Adevărul” despre recomandările făcute de echipa de experţi a FMI, condusă de Max Alier, la încheierea vizitei efectuate în RM. Printre acestea - consolidarea bugetar-fiscală prin intermediul realizării reformelor structurale în domeniul bugetar-fiscal; o reformă administrativă care să sporească eficienţa sectorului public şi să se îmbunătăţească calităţii serviciilor prestate populaţiei; reformarea sistemului de asigurare socială, astfel încât fondul de pensii să dispună de o bază financiară solidă care să-i