Angajatii din IT&C sunt cei mai sensibili la mutari, companiile putand pierde 10-30% din echipa cand relocarile urmaresc strict criteriul eficientizarii costurilor, se arata intr-un studiu realizat de Immpuls, companie de consultanta, proiectare şi project management in real estate
Costurile pe care companiile trebuie sa le suporte atunci cand decid sa se mute in alte spatii de birouri pot varia intre 2800 euro si 10.000 de euro pe angajat. Pana la opt componente sunt incluse in costurile de mutare, cel mai mic fiind reprezentat de transportul efectiv, iar cel mai mare, aproximativ o treime, find alocat pentru lucrarile de constructie si amenajare.
In prezent, cea mai sensibila industrie la probleme de relocari este IT&C. Cu o cerere continua de personal din partea companiilor, angatii din IT&C detin in general o putere considerabila de presiune, inclusiv in aspecte care tin de mutare. Piata autohtona a inregistrat o serie de cazuri in care companii de profil autohtone au pierdut intre 10 si 30% din personal, cand mutarile au luat in considerare doar aspectele de eficientizare a costurilor, neglijandu-le, spre exemplu, pe cele de accesibilitate (mijloace de transport in comun, timp efectiv de transport).
Chiriasii ar putea evita costurile de mutare daca ar solicita proprietarilor un upgrade calitativ al spatiilor de birouri, care ar ajuta si cladirile mai vechi sa ramana in circuitul de inchiriere. „Un upgrade substantial al cladirilor vechi cu carente functionale si de calitate poate pleca in medie de la 50.000-150.000 EUR pe etaj, echivaland cu costurile de mutare a circa 18-54 de angajati. Dinamica relocarilor in cladiri noi, pentru un plus de calitate si cheltuieli mai mici, afecteaza in egala masura chiriasii si proprietarii. Ambele parti ar putea beneficia de o eficienta financiara, daca proprietarii ar investi in pastrarea chiriasilor,