Piata romaneasca de publicitate va scadea si anul acesta, pierderea urmand sa fie de 3,6%, dar va incepe sa creasca din 2014, potrivit celor mai noi estimari ale retelei internationale de media ZenithOptimedia, reprezentata pe plan local de Zenith Romania. La nivel global, Zenith estimeaza ca piata de publicitate va inregistra, in 2013, o crestere de 3,5%, similara cu cea de anul trecut.
In cazul pietei romanesti, Zenith estimeaza ca Internetul ramane singurul mediu care inregistreaza crestere, aceasta datorandu-se indeosebi segmentului de performance media. In 2013, agentia estimeaza ca Internetul va atinge o cota de 12% din totalul consumului de publicitate din Romania.
Pe de alta parte, Zenith apreciaza ca investitiile TV inregistreaza o descrestere de 3%, iar scaderea cea mai abrupta este din nou atribuita presei scrise (-15% in cazul ziarelor, -10% in cazul revistelor).
Agentia estimeaza ca tendinta de scadere se va schimba in 2014, iar cresterea - la nivelul catorva puncte procentuale - va continua in 2015.
Estimarile in cazul pietei globale de publicitate, potrivit celui mai recent raport ZenithOptimedia:
Rata de crestere a pietei globale este asemanatoare celei din 2012, cand cresterea consumului de publicitate a fost amplificata de Jocurile Olimpice de la Londra si de alegerile din Statele Unite. Comparatia este "menita sa reflecte nivelul la care piata de publicitate tinde sa se stabilizeze acum".Piata globala are o crestere de 3.5% in 2013, rata inregistrata in 2012, dar fara cresterea produsa de asa numitul efect cvadrienal, care genereaza crestere la fiecare patru ani. "Evolutia acestui an atinge in cele din urma un nivel constant, dupa o lunga perioada de eroziune lenta produsa de stirile economice negative".Cresterea estimata pentru 2014 este de 5,1%, iar pentru 2015 - de 5,9%, in conditiile redresarii