Noul Cod Rutier va fi aprobat in sedinta de miercuri a Guvernului sub forma de Ordonanta de Urgenta, ceea ce inseamna ca va intra imediat in aplicare. La nivelul USL a fost pusa problema dac ava fi Ordonanta de Urgenta sau proiect de lege. Daca ar fi fost proiect de lege, ar fi trebuit trimis si dezbatut in Parlament pentru a putea fi pus in aplicare. In urma cu o saptamana, Ponta i-a cerut ministrului de Interne, Radu Stroe, ca la definitivarea noului Cod Rutier, aflat in dezbatere publica, sa tina cont mai ales de numarul prea mare al deceselor in accidente si amenzilor neplatite, ministrul spunand insa ca a "atenuat" din sanctiuni inclusiv dupa emisiuni TV.
Ulterior, liderul liberal, Crin Antonescu, a declarat ca BPN al PNL a luat decizia politica potrivit careia proiectul ministrului de Interne, in forma noua, sa nu fie introdus pe ordinea de zi a Guvernului in urmatoarele doua saptamani, acest timp urmand a fi destinat dezbaterilor.
In aceeasi zi, sanctiunile din noua legislatie rutiera din proiect au fost micsorate substantial fata de proiectul initial.
Concentratia de alcool din aerul expirat in cazul soferilor, cuantumul amenzilor rutiere, disciplina in trafic, dar nu in ultimul rand educatia rutiera sunt temele discutate luni de senatorii social-democrati cu ministrul de Interne, Radu Stroe, cu privire la noul Cod rutier, relateaza Agerpres.
Senatorul PSD Florian Popa a ridicat problema concentratiei de alcool atunci cand se face analiza cu etilotestul, precum si a celor doua probe biologice care urmeaza a fi luate in unitati sanitare, insotite de un examen clinic.
"O concentratie de 0,40 in aerul expirat inseamna poate o bere sau un antreu si la urma un paharel mic. La cei care nu beau, enzima care metabolizeaza alcoolul indicat are o concentratie mult mai mica sau chiar e disparuta, ceea ce face ce neb