Sancţiunile au fost prezentate de către ministrul de Interne, Radu Stroe, în şedinţa de guvern, cu precizarea că aceste teme au fost discutate cu grupurile parlamente şi oganizaţiile interesate.
Ministrul a anunţat anterior că noul Cod rutier prevede o amendă maximă de 16.000 de lei pentru administratorii de drumuri care nu îşi îndeplinesc atribuţiile, o amendă maximă pentru şoferi de 9.600 lei şi o perioadă maximă de doi ani în cazul suspendării permisului de conducere.
El a precizat că aceste sancţiuni sunt între prevederile finale incluse în proiectul noului Cod rutier, care va fi promovat sub forma unei ordonanţe de urgenţă şi adoptat miercuri în şedinţa de Guvern.
Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat însă ulterior că ar trebui făcută o dezbatere în Parlament în ceea ce priveşte Codul rutier, dată fiind importanţa şi efectele modificărilor, el arătând că este fundamentată şi adoptarea OUG şi că va exista o discuţie în Guvern asupra celei mai bune variante.
Martţi, Stroe a declarat, la finalul unei şedinţe a liderilor PNL, că s-a optat, ca decizie politică, pentru promovarea noului Cod rutier prin ordonanţă de urgenţă a Guvernului. El a menţionat că până miercuri se vor mai opera modificări la proiectul de act normativ.
În forma revizuită a proiectului Ordonanţei de urgenţă a Guvernului pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, publicată în 20 septembrie pe site-ul Ministerul Afacerilor Interne, sancţiunile din noua legislaţie rutieră au fost modificate substanţial faţă de proiectul de act normativ iniţial, cea mai mare amendă fiind stabilită la 9.600 lei, faţă de 16.000 de lei, iar suspendarea permisului, după un accident grav, urmând să vizeze o perioadă de cel mult doi ani, faţă de cinci.
În forma revizuită, făcută publică la nouă zile după cea iniţială, au fost incluse sa