Dacia, Ford si ceilalti dealeri de masini noi din Romania nu mai vor sa auda de Programul Rabla. Dupa ce s-au infruptat din plin din ajutorul vadit anti-concurential oferit de stat prin tichetele de casare, vanzatorii de masini noi se plang acum ca oamenii nu mai vor sa mai cumpere automobile, in asteptarea unor chilipiruri.
A trecut vremea cand dealerii auto vindeau masinile ca painea calda prin Programul Rabla. Statul oferea o prima, firmele mai veneau si ele cu un discount, iar cumparatorii stateau la coada sa isi cumpere masini. De ceva vreme, Programul Rabla s-a intors impotriva dealerilor.
“Acum Rabla are un volum mic de vouchere si a creat un fenomen de asteptare. O piata neagra care face mai mult rau decat bine”, a spus Constantin Stroe, fost director al Dacia si actualul presedinte al ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania) pentru Capital.ro
In opinia acestuia, atunci cand progamul se va termina, producatorii vor avea mari probleme in a mai vinde masini noi.
“Daca astazi dai unui om o masina mai ieftina cu 1.500 de euro, el se obisnuieste asa. Cand se va termina programul constructorii vor trebui sa vanda la un pret atat de mic incat nu vor mai avea niciun produs sau ar urca pretul si clientul nu ar mai cumpara” a declarat acesta.
Dealerii auto si-au luat o super teapa pentru ca au venit cu oferte excusiv pentru Rabla. Se asteptau ca statul sa aloce mai multi bani si sa le salveze, astfel, afacerile. Numai ca Guvernul Ponta e cu buzunarele peticite si n-a mai avut finantare. Astfel s-a ajuns la un adevarat scandal cand tichetele pe 2013 au fost trimise la REMAT-uri.
"Oamenii au stat la coada si doar putini au fost cei care au prins tichete. Au fost prea putine pentru numarul mare de solicitari", a explicat analistul Razvan Marinescu.
Desi s-a majorat valoar