● Mozart Steps, un spectacol de teatru coregrafic de Gigi Căciuleanu. Cu: Veronica Arizancu, Florin Coşuleţ, Ali Deac, Diana Fufezan, Raluca Iani, Adrian Matioc, Adrian Neacşu, Cătălin Pătru, Daniel Plier, Iulia Maria Popa, Vlad Robaş, Marius Turdeanu, Ema Veţean, Liviu Vlad, Anca Pitaru; studenţii Vlad Bacalu, Anton Balint, Cristina Blaga, Paul Bondane, Iulia Popa, Tudor Răileanu, Maria Soilică, Cristi Timbuş, Maria Tomoiagă, Ana-Maria Vereş. Teatrul Naţional „Radu Stanca“ Sibiu.
Gigi Căciuleanu leagă indestructibil muzica şi mişcarea de matematică. Într-un spectacol făcut cu Baletul Naţional din Chile, Noche Bach – prezentat la Bucureşti în cadrul Întîlnirilor JTI 2011 –, coregrafia corela riguros, dar rece, muzica lui Bach cu şirul lui Fibonacci, o structură matematică în care fiecare număr reprezintă suma celor două numere anterioare. La Sibiu, Căciuleanu construieşte un spectacol incandescent, pe muzica lui Mozart, mixată cu inflexiuni magrebiene, pornind de la teorema lui Pitagora.
DE ACELASI AUTOR Prezentul abandonat şi viitorul ipotecat Un hop spectaculos Despre iubiri paralele Fara titlu Primul lucru care intrigă în spectacol este muzica, o broderie de sonorităţi orientale pe operele şi concertele lui Mozart, cu detalii care amintesc de cîntecele populare româneşti arhaice („de bucium“, zicea Căciuleanu) şi de inflexiunile vocii în doine. Coloana sonoră e compusă din extrase din albumele Mozart L’Egyptien şi Mozart in Egypt, realizate de muzicienii Hughes de Courson şi Ahmed al Maghreby, în care se folosesc instrumente tradiţionale egiptene şi cîntece magrebiene, rezultînd o simbioză surprinzătoare de structuri muzicale complexe şi sonorităţi arabe liniare. Acest univers sonor eclectic învăluie ca un cocon întreg spectacolul şi generează temele esenţiale, bazate pe ambivalenţe: Orient – Occident (fără a înclina balanţa în favoarea uneia sau