Noile formulare pentru acordarea ajutoarelor de încălzire se vor procura direct de la sediile primăriilor sau de pe paginile web ale acestora, ale agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială şi cea a Ministerului Muncii, după încheierea procesului de avizare interministerială.
Astfel, ministerul Muncii a anunţat că anul acesta, ca urmare a includerii consumatorului de energie electrică în rândul beneficiarilor de ajutoare de încălzire, a fost necesară modificarea normelor metodologice şi a vechiului formular de cerere.
„Noile formulare vor putea fi procurate de beneficiari, direct de la sediile primăriilor sau de pe paginile web ale acestora, ale agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială şi chiar a MMFPSPV, după încheierea procesului de avizare interministerială, aflat în plină desfăşurare, a HG care stabileşte noul model de cerere şi după aprobarea acesteia în şedinţa de Guvern”, susţin reprezentanţii instituţiei.
Concret, familiile şi persoanele singure cu venituri reduse beneficiază, în perioada sezonului rece, de acoperirea integrală sau, după caz, a unei părţi din cheltuielile cu încălzirea locuinţei.
Ce documente trebuie depuse pentru a beneficia de ajutor
Drepturile de primire a ajutoarelor de încălzire vor fi stabilite începând cu 1 noiembrie, solicitanţii trebuind să depună la sediul primăriei de domiciliu o cerere, precum şi actele de identitate ale membrilor familiei şi documente din care să reiasă veniturile acestora. De asemenea, trebuie depuse şi acte privind locuinţa.
Ministerul Muncii precizează că pentru verificarea documentelor depuse, primăria va solicita informaţii suplimentare, pe bază de protocol, atât altor instituţii/autorităţi, inclusiv în alte unităţi administrativ-teritoriale, cât şi solicitanţilor.
„În situaţia în care apar suspiciuni, primăria poate st