La 1 octombrie, Agenţia de presă IPN a împlinit 15 ani de la apariţia în spaţiul mediatic al Republicii Moldova. De atunci şi până acum, echipa IPN şi-a înţeles misiunea să comunice ca să existe şi să existe pentru a comunica.
În toată această perioadă, am înţeles să existăm pentru comunicare corectă şi onestă şi să comunicăm, corect şi onest, pentru a exista, demn şi onorabil, în această lume contemporană în care demnitatea, onoarea şi valoarea nu sunt totdeauna printre priorităţile priorităţilor.
Am ţinut să comunicăm onest cu societatea şi să înlesnim comunicarea oamenilor cu oamenii. Am vrut să fim fideli acelui slogan – "Util. Imparţial. Prompt." – cu care am păşit în lume atunci, pe 1 octombrie 1998, alături de colegii de la Radio Antena C şi ziarul Capitala-Stoliţa. Abonaţii noştri şi toţi consumatorii noştri de informaţie să ne judece pe cât de mult ne-a reuşit!
Ne-am fi dorit, în această perioadă, o viaţă şi o ţară în care să trăim şi să muncim mai bine. Dar am înţeles că fiecare îşi merită viaţa şi ţara pe care şi-o face personal sau în echipa sa. Îndrăznim să ne atribuim o mică parte din meritele unei vieţi mai bune în Moldova, acolo unde există astfel de semne, dar şi multe din responsabilităţile pentru ceea ce nu a mers tocmai bine în Moldova în această perioadă.
Trecută printr-o moarte clinică în 2005, prin două redenumiri (din Info-Prim în Info-Prim Neo şi apoi în IPN), Agenţia a ţinut să se adapteze la condiţiile mereu schimbătoare şi suficient de capricioase ale pieţii informaţionale din Moldova. Dar şi să facă mai atente actualele, fostele şi viitoarele guvernări şi opoziţii politice asupra sorţii şi rolului presei din Republica Moldova. Considerăm necesară reiterarea acestui gând, pentru că Agenţia, cu numele ei de atunci Info-Prim, a fost distrusă cu tot cu temelie de cârmuitorii politicului de atunci, PCRM şi PPCD, care se cre