Când consumul merge frânat, marile rețele de retail calcă accelerația expansiunii şi duc un adevărat război pentru fiecare metru pătrat de spatiu disponibil. Aproape că nu trece săptămână în care să nu se deschidă un nou magazin: reţeaua franceză de hipermarketuri cora, de pildă, deschide, azi, al 12-lea hipermarket n al reţelei, la Ploieşti, în urma unei investiţii de 6,1 mil. euro.
Noul hipermarket cora, primul din Ploieşti, are o suprafaţă de 6.700 mp şi este situat în centrul comercial AFI Palace.
cora și-a deschis, anul acesta, şi primul mall din România, la Constanţa, în urma unei investiții de 51 de milioane de euro. Centru comercial (50.000 mp) include un hipermarket (8.600 mp), o galerie comercială de 8.500 mp cu 50 de magazine, 670 de locuri de parcare la subsol, 450 de locuri de parcare pe terasă și 12.000 mp spații verzi din care aproximativ 8.000 mp au fost amenajați pe terasă.
cora deţine patru hipermarketuri în Bucureşti (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului şi Sun Plaza) şi şase la Cluj-Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanţa şi Bacău.
cora România are în prezent 12 hipermarketuri, dintre care patru la București (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului şi Sun Plaza), două în Constanța și câte unul la Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Bacău și Ploieşti. Retailerul a încheiat 2012 cu un profit net de la 24,5 milioane lei (5.5 milioane euro), cu 38,5%, mai mic decît în 2011, la o o cifră de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro), care a crescut cu 6% comparativ cu 2011, pe fondul deschiderii a două noi magazine.
Pentru afacerile de la parter de bloc extinderea în superviteză a giganţilor echivalează cu falimentul. Analiştii în retail spun că pe o rază de cel puţin 3 kilometri „scapă cine poate”. Cu alte cuvinte, conceptul de magazin cu cele mai mari șanse de r