În perioada care urmează, Consiliul Concurenţei se va concentra pe analizarea notificării depuse de Grup Feroviar Român, compania câştigătoare a licitaţiei pentru CFR Marfă, care îl are ca patron pe Gruia Stoica.
"Vrem să dăm un verdict cât mai repede, vom încerca sub termenul de cinci luni. Noi ne-am pregătit pentru acest caz, am început să ne încălzim încă din februarie, aşa că am încredere că vom reuşi să mergem repede", a spus, joi, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, citat de Agerpres.
În urma eventualei preluări a CFR Marfă, Grup Feroviar Român ar putea deţine o cotă de piaţă de peste 70%. Rămâne de văzut dacă Consiliul Concurenţei sau Comisia Europeană, forurile care vor analiza din punct de vedere concurenţial achiziţia CFR Marfă, consideră că noua poziţie a GFR pe piaţă este stânjenitoare pentru existenţa altor concurenţi pe piaţă.
El a adăugat că a informat Comisia Europeană cu privire la acest caz, iar autoritatea de la Bruxelles urmează să decidă în maximum două săptămâni dacă acest caz rămâne în analiza Consiliului Concurenţei sau este de competenţa Comisiei Europene.
Ce urmăreşte concurenţa
Potrivit lui Chiriţoiu, pentru ca tranzaţia să primescă girul concurenţei, ar fi nevoie ca CFR Marfă să renunţe la unele componente unde are monopol.
În plus, trebuie urmărit dacă există trasee unde, combinat, cele două companii, respectiv GFR şi CFR Marfă ar avea o poziţie atât de puternică pe piaţa tranzaportului de marfă, încât nu ar mai exista concurenţă.
Ce răspuns ar putea primi Gruia Stoica
În cazul în care cota de piaţă controlată de compania rezultată prin achiziţia CFR Marfă ar conferi acesteia o poziţie dominantă, atunci Concurenţa ar putea propune "renunţarea la anumite părţi dina ceste companii" aşa încât tranzacţia să poată avea loc.
''