Până la sfârşitul anului viitor, toate şcolile din ţară ar trebui să finalize procesul de digitalizare. „Vom avea manuale digitale, dar nu avem autorizaţie sanitară de funcţionare“, spune directorul unei unităţi de învăţământ. Ce îi replică acestuia şefa IŞJ?
Începând cu anul şcolar viitor, elevii ieşeni ar putea învăţa după noile manuale digitale. Remus Pricopie, ministrul Educaţiei, a anunţat că prima parte a proiectului de digitalizare a unităţilor de învăţământ din România se va finaliza până la sfârşitul anului 2014, cu ajutorul fondurilor structurale. Clasele I şi a II-a vor beneficia prima dată atât de manuale, cât şi de echipamente digitale: videoproiectoare, ecrane şi un calculator sau laptop. Proiectul a fost primit cu un oarecare scepticism, în condiţiile în care multe dintre şcolile din Iaşi - mai ales cele din mediul rural - arată la fel ca acum 50 de ani. „Odată cu lansarea proiectului, vom primi şi noi un videoproiector, dar aceste investiţii ar trebui coroborate cu cele de infrastructură. Vom avea manuale digitale, dar nu avem autorizaţie sanitară de funcţionare“, a punctat Gheorghe Stancu, directorul şcolii din Dagâţa, unde corpurile din două sate - Poienile şi Piscul Rusului - se află într-o stare deplorabilă.
Pe de altă parte, Camelia Gavrilă, inspector şcolar general, explică faptul că renovarea şi reabilitarea şcolilor este în grija primăriilor, aşa încât responsabilitatea Ministerului Educaţiei este de a asigura progresul activităţii educaţionale. „S-au disociat foarte clar lucrurile. Şi-au dorit foarte mult cei din zona Ministerului Dezvoltării ca procesul de descentralizare să însemne o implicare a lor în ceea ce înseamnă patrimoniu. Patrimoniul şcolar se află în proprietatea Consiliului Local, aşa că responsabilitatea trebuie să fie acolo. Nu putem să imputăm unui minister că nu îşi asumă roluri pe care le are un alt minister.