Gheorghe Cojocaru: „din punct de vedere juridic, autorităţile locale nu au dreptul de a organiza referendumuri în chestiuni ce ţin de interesul naţional.”
Gheorghe Cojocaru: „În ziua în care, la Chişinău, soseau ambasadorii statelor membre ale Uniunii Europene, pentru a lua pulsul evoluţiilor politice din Republica Moldova şi pentru a încuraja autorităţile să persevereze pe calea integrării europene, mass-media lua în discuţie o iniţiativă a liderului de la Comrat, Mihail Formuzal, de a desfăşura în referendum local în chestiunea aderării la familia europeană. Nu este pentru prima dată când anumite personaje politice din enclava găgăuză lansează nişte iniţiative care au drept scop obstacularea cursului european al guvernării actuale.”
Europa Liberă: În privinţa lui Formuzal, mereu apărea întrebarea dacă el se revendică de la Stepan Topal sau Mihail Kendighelean, sau este de o formulă mai europeană. Dincolo de publicitatea politică, pe care şi-a făcut-o, în mod firesc, Mihail Formuzal, din punct de vedere juridic, ce valoare ar avea un asemenea plebiscit?
Gheorghe Cojocaru: „Dacă este vorba de publicitate politică, este una, cu siguranţă, de prost gust, iar din punct de vedere juridic, autorităţile locale nu au dreptul de a organiza referendumuri în chestiuni ce ţin de interesul naţional. Prin urmare, o asemenea iniţiativă este lovită, din start, de nulitate juridică.”
Europa Liberă: Dacă tot vorbim de o acţiune politică, probabil, se urmăreşte o contribuţie la zădărnicirea cursului de integrare europeană şi Formuzal spune asta pe faţă. Cât de realist este scopul acesta?
Gheorghe Cojocaru: „Fără îndoială, această iniţiativă a liderului de la Comrat are drept scop impunerea unei agende proprii pentru populaţia din unitatea teritorial-administrativă găgăuză, una care să se opună cursului de integrare europea