Compania a chemat statul la Curtea de Arbitraj Internaţional de la Paris, unde cere României despăgubiri de 15 milioane de euro, pentru cheltuielile suportate de producătorul auto cu decontaminarea pânzei freatice de sub fabrica de la Craiova, poluare care fusese produsă de fosta Daewoo. În acelaşi timp, Ford are de dat 14 milioane de euro statului român, ca penalităţi pentru că nu a făcut la Craiova producţia de maşini promisă prin contract. Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă pentru compensarea sumelor între stat şi Ford.
Compania producătoare de autovehicule din Craiova s-a transformat dintr-o societate care avea de plată milioane de euro drept penalităţi către stat, într-o companie care cere daune statului român, deschizând acţiune împotriva statului la Curtea de Arbitraj Internaţional de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ din Paris. Ford trebuia să plătească penalităţi de 14 milioane de euro, dar a cerut statului român 15 milioane de euro despăgubiri, pentru cheltuieli de decontaminare a pânzei freatice efectuate de companie la fabrica din Craiova.
Guvernul a aprobat, pe 25 septembrie 2013, o ordonanţă de urgenţă, înainte să se fi pronunţat în vreun fel Curtea Internaţională de Arbitraj. Prin actul normativ, care este mai mult o formalitate pentru a se putea modifica din nou contractul de privatizare, statul se arată de acord să se compenseze sumele pe care le are de plată Ford către Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), care este fostul AVAS, cu sumele eventuale pe care le-ar avea de plată statul către Ford, în cazul în care compania ar câştiga procesul de la Curtea de Arbitraj Internaţional. Ieri, ordonanţa de urgenţă a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 617. Actul normativ adoptat de guvern săptămâna trecută prevede ca AAAS şi Ford să poată să încheie un nou act adiţional la contractul de privatizare, pri