Trei dintre „miturile noastre fondatoare“ – Mioriţa, Meşterul Manole şi Paparuda – sunt mixate, remixate şi deconstruite, printre „ruinurile“ de la Curtea Veche, de tinerii actori ai trupei Teatrul de Foc, conduşi cu har de regizoarea Crista Bilciu în spectacolul-experiment „Mioritice (În căutarea lui Dracula)“.
În plus, deşi anunţaseră ultima reprezentaţie cu „Nostalgia 53“, extrem de originalul spectacol, după cartea-cult a lui Mircea Cărtărescu, este reluat pentru două reprezentaţii excepţionale în cadrul Maratonului Teatrului Independent „Bucharest Fringe“: miercuri, 2 octombrie şi vineri, 4 octombrie, ambele de la ora 21.00.
Noul spectacol al Cristei Bilciu şi al trupei Teatrul de Foc s-a numit „Mioritice (În căutarea lui Dracula)“ şi s-a reprezentat doar de puţine ori în vara aceasta, inclusiv – ultima oară – în „vara indiană“ de la mijlocul lunii septembrie, în decorul încărcat de istorie şi de melancolie de la Muzeul Curtea Veche. Spun totul la trecut, pentru că e clar că venirea prematură a frigului face imposibil să se mai joace această montare, cel puţin până la revenirea anotimpului frumos: actorii sunt îmbrăcaţi sumar (băieţii la bustul gol), iar dansul Paparudei „degenerează“, la final, într-o „orgie“ acvatică la care sunt invitaţi inclusiv spectatorii.
Crista Bilciu îşi expune astfel intenţiile care au condus-o la această nouă montare, după reuşita „jucărea“ cu „Nostalgia“ cărtăresciană din casa din Carol 53: „Am vrut să aflăm în ce măsură Dracula ne reprezintă şi poate deveni un brand de ţară, aşa că am pornit-o pe urmele lui, printre ruinele zidurilor ridicate pe vremuri de Vlad Ţepeş. Am fost dezamăgiţi să descoperim că Dracula are puţin de-a face cu cultura românească, în schimb, în timpul căutărilor, am redescoperit folclorul românesc şi am încercat să ni-l asumăm“.
Mioriţa meets Queen
Aşadar, nimic despre Dracula în