Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a adoptat astăzi o hotărâre prin care transportul elevilor, al navetiştilor şi transportul public să fie exceptate de la interdicţia impusă de Compania de Drumuri Naţionale. De la 1 octombrie, CNADNR a interzis tuturor autovehiculelor cu masa totală mai mare de 3,5 tone să traverseze podul de la Agigea de peste Canalul Dunăre Marea Neagră.
În acest fel, începând de luni, 7 octombrie, autobuzele care depăşesc 3,5 tone şi care transportă elevii la şcoală, navetiştii către portul Constanţa Sud -Agigea sau şantierele navale dinspre Mangalia dar şi transportul în comun pe ruta Mangalia –Constanţa , au voie să treacă pe pod. În ultimele zile, pe ploaie, furtună şi frig, autobuzele opresc înainte de pod, călătorii sunt preluaţi de microbuze care îi trec pe podul şubrezit şi după 800 metri, coboară şi urcă în alte autobuze care îi duc la destinaţie. Consilierii judeţeni au invocat faptul că ,” le-am permis să traverseze pentru că este atributul Consiliului judeţean Constanţa, noi eliberăm licenţele de transport, tot noi reglementăm şi transportul.”. Tirurile de marfă sunt însă nevoite să facă un ocol de aproape 100 kilometri, pe drumurile judeţene din Constanţa, pentru a ajunge în portul Agigea sau înspre Mangalia. Pe acest traseu, Consiliul Judeţean Constanţa nu mai percepe taxa de drumuri judeţene, pierderile CJC urmând să fie recuperate din fondul de rezervă al guvernului.
Tirurile vor tranzita Canalul cu o gabară
În cel puţin două săptămâni, autovehiculele de marfă, cu masa mai mare de 3,5 tone, vor putea însă traversa Canalul Dunăre Marea Neagră pe o gabară adusă de la Navrom Galaţi. Directorul Administraţiei Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, spune că în acest fel, traversarea Canalului, pe sub podul de la Agigea, va fi efectuată în cel mult 25 de minute. Gabara, un bac mai mare, care are o capacitate de 12 tiruri,