Cercetatorii Universitatii Oxford au realizat o harta in care arata cum isi impart Google si Facebook influenta la nivel mondial.
Cercetarile arata ca motorul de cautare Google este cel mai vizualizat website in majoritatea statelor europene, in America de Nord si Oceania, in timp ce Facebook detine suprematia in Orientul Mijlociu, nordul Africii si majoritatea statelor vorbitoare de limba spaniola din America de Sud.
Situatia este insa mai complexa in Asia, acolo unde competitorii locali au rezistat celor doua mari site-uri mondiale. Baidu este cel mai cunoscut motor de cautare din China, fiind principalul website accesat pe o piata de peste un miliard de utilizatori. Baidu este, de asemenea, cel mai vizitat website din Coreea de Sud.
Ziarul Al-Watan este cel mai vizitat site in teritoriile palestiniene, serviciul de email Mail.ru este lider in Kazakhstan, reteaua sociala VK este liderul in Belarus iar motorul de cautare Yandex este pe primul loc in Rusia, mai arata cercetarea celor de la Oxford Internet Institute. Yahoo, fost lider mondial, se situeaza in continuare pe primul loc in topul vizitelor in Japonia si Taiwan.
Dintre cele 50 de state care au Facebook lider in acest clasament, in 36 motorul de cautare Google se situeaza pe locul doi, in timp ce in celelalte 14 pozitia secunda este ocupata de Youtube, site ce apartine tot companiei Google.
Tarile unde Google este dominant cuprind o populatie de peste un miliard de oameni, jumatate din totalul populatiei globale cu acces la internet. In acest clasament, datorita populatiei Chinei si Coreei de Sud, Baidu se situeaza pe locul secund, fiind accesat de peste jumatate de miliard de oameni. Raportat la numarul populatiei, Facebook este cel mai vizitat website doar de catre 280 milioane de utilizatori.
Studiul a utilizat date colect