România Liberă: De ce aţi acceptat nominalizarea pentru funcţia de ministru al Transporturilor?
Ramona Mănescu: Ştiţi foarte bine că timp de şapte ani am fost europarlamentar şi din această poziţie am reuşit în foarte mare măsură, pe de o parte, să îmi creez nişte conexiuni foarte importante care să conteze pentru România, pe de altă parte m-am ocupat de această problematică a fondurilor UE din perspectiva legislatorului european. Experienţa acumulată acolo a fost considerată importantă pentru situaţia în care se află Transporturile. Ministerul a avut alocarea cea mai mare din fondurile UE şi absorbţia cea mai scăzută şi rezultate puţin vizibile. Provocarea care am acceptat-o este evidentă, să implementez ceea ce am propovăduit la nivel european.
Consideraţi că e suficientă această experienţă pentru a fi un bun ministru al Transporturilor?
R.M.:Sigur că nu e suficient dar, vă repet, această experienţă s-ar putea să facă diferenţa faţă de oricine ar fi putut să vină la Ministerul Transporturilor. Nimeni nu se aşteaptă să facem minuni de pe o zi pe alta la nivelul companiilor, instituţiilor din subordine. În schimb, toată lumea se aşteaptă ca pe ultima sută de metri să se întâmple ceva bun în sensul absorbţiei şi a pregătirii unei liste de proiecte prioritare negociate şi agreate cu Comisia Europeană.
La un an de la lansarea managementului privat la stat, mulţi dintre managerii privaţi selectaţi iniţial au plecat de la cârma companiilor subordinea dvs, iar locul lor a fost luat de foşti directori de stat metamorfozaţi în manageri privaţi. Credeţi în acest proiect?
R.M.: Eu cred în acest proiect căci sunt liberală. Modul în care a fost implementat şi realizat acest proiect nu vreau să îl comentez. Este foarte adevărat că există o nemulţumire faţă de performanţele din anumite companii, însă, pe fond, managementul privat e cel care poate aduu