Despre aceasta a comunicat viceministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vladimir Cebotari, în cadrul audierilor parlamentare de astăzi.
Ofilialul a declarat că starea pistei de aterizare se deteriorează pe zi ce trece, iar pentru menţinerea ei se cheltuie anual 40 de milioane de euro. Sistemul de semnalizare şi luminare nu corespunde standartelor internaţionale.
„În aceste condiţii, dezvoltarea unui parteneriat public privat a fost soluţia cea mai optimă. La concursul privind concesionarea Aeroportului au fost invitate să participe şapte companii, dar pe parcurs cinci firme care gestionează aeroporturile din Paris, Madrid, Londra, Viena şi Houston, s-au retras. Motivele refuzului nu au fost anunţate“, a comunicat Cebotari.
În consecinţă în luptă au rămas două companii din Rusia: una care administrează aeroportul Vnukovo din Moscova şi „UK Komaks“, care agestionează aeroportul din Habarovsk, cel mai mare din Estul Rusiei, care a fost declarată câştigătoare.
Compania din Habarovsk va investi de 244 milioane de euro. „Prima tranşă, de 45,2 milioane, va fi investită la refacerea segmentelor cele mai stringente. Cea de-a doua - în valoare de 115 milioane euro, vor fi direcţionaţi pentru construcţia unui terminal nou. Cea de-a treia, în valoare de 83 de milioane de euro, vor fi cheltuiţi pentru lărgirea pistelor de aterizare, extinderea oparcărilor şi la efectuarea altor lucrări“, a spus Vladimir Cebotari.
Viceministrul a mai declarat că, potrivit contractului, concesionarul este obligat să achite toate taxele şi impozitele, iar 80 % din angajaţi, trebuie să fie cetăţeni ai Republicii Moldova.
La rândul lui, Tudor Copaci, viceministrul Economiei, a menţionat că la concurs au fost admişi doar participanţii care au un grad de încredere. „Vreau să-i liniştesc pe toţi că toate activele din gestiunea Aeroportului au fost sunt