Potrivit directorului C.N. A.C.N., gabara este singura soluţie care nu modifică malurile canalului
Deocamdată nu se ştie care va fi costul unei treceri
Închiderea traficului care depăşeşte 3,5 tone pe podul de la Agigea i-a pus în dificultate atât pe transportatori, cât şi autorităţile locale, judeţene şi centrale, pentru că trebuia găsită cea mai ieftină soluţie pentru traficul spre sudul judeţului. Ieri, directorul Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, a declarat că soluţia găsită pentru ca traficul greu să nu fie deviat pe rute ocolitoare, mai mult de 80 de kilometri, este aducerea unei gabare – un sistem de transport pe apă a traficului de mare tonaj – de la Navrom Galaţi, pentru a prelua tot ce înseamnă trafic peste 3,5 tone peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, la Agigea. Potrivit lui Georgescu, soluţia este cea mai ieftină, nu va modifica malul canalului, aşa cum s-ar fi întâmplat în cazul bacului, voiajul durează aproape 25 de minute, iar compania din Galaţi a fost singura care a răspuns solicitării Ministerului Transporturilor pentru rezolvarea situaţiei.
„S-a luat o decizie utilă pentru trafic: se va aduce o gabară care va face trecerea tonajului de peste 3,5 tone pe Canalul Dunăre – Marea Neagră, pe breteaua de la podul de pe malul Lazu şi se va trece pe partea cealaltă, la Agigea. Breteaua este pusă la dispoziţie de către Compania Navrom Galaţi. Am făcut o cerere către Autoritatea Navală Română şi aşteptăm să ne aprobe – trebuie făcute câteva modificări la pupa gabarei, să nu trebuiască să modificăm structura malului canalului. Sperăm că, în cel mai scurt timp, se va face această modificare şi vom putea pune la dispoziţie transportatorilor varianta de trecere. Nu sunt foarte sigur, dar din discuţii durează în jur de patru zile ca acea structură de metal să fie prinsă şi nu ne putem juca. Un alt timp d