În cursul lunii septembrie 2013, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava a desfăşurat 260 de acţiuni de control soldate cu 150 amenzi în valoare de 140.650 de lei şi 50 de avertismente. Totodată, s-au înregistrat 96 de reclamaţii, cele mai multe vizând serviciile de telefonie mobilă, aspectele cel mai des reclamate fiind refuzul operatorilor de a da curs solicitărilor de reziliere a contractelor sau refuzul operatorilor de a schimba telefonul în cazul mai multor intervenţii în service.
Amenzi de sute de milioane de lei vechi, aplicate în luna septembrie
Tot în luna septembrie, CJPC Suceava a mai desfăşurat o serie de controale, acestea vizând mai multe tematici: respectarea prevederilor legale în cadrul comercializării de rechizite şi uniforme şcolare, a florilor, a produselor de panificaţie şi respectarea prevederilor privind protecţia consumatorilor în grădiniţele cu program prelungit.
Cât priveşte respectarea prevederilor în cadrul comercializării de rechizite şi uniforme şcolare, comisarii suceveni au efectuat 29 de acţiuni de control, aplicându-se 17 amenzi în valoare de 23.500 lei şi 6 avertismente.
Potrivit comisarului-şef adjunct, Vasile Latiş, „principalele aspecte constatate se referă la lipsa informaţiilor prevăzute de lege la comercializarea caietelor (tip, format, număr de pagini), lipsa avertismentelor de a nu se lasă la îndemâna copiilor sub trei ani în cazul cariocilor, lipsa traducerii în limba română a etichetei, în special la cele de provenienţă China”.
Cu prilejul celor 17 acţiuni de control efectuate la comercianţii de flori, s-au aplicat 11 amenzi în valoare de 16.450 lei şi două avertismente. „Ca deficienţe s-au constatat lipsa preţurilor, lipsa instrucţiunilor de întreţinere şi lipsa traducerii instrucţiunilor”, a mai completat Vasile Latiş.
Cu privire la respectare preved