Suedezii de la Koenigsegg Automotive insistă că trebuie făcută disticţia între un supercar şi un hipercar. Potrivit Bloomberg, la cei 1.400 CP, One:1 va fi un salt impresionant faţă de modelul de bază Agera de 965 CP, depăşind cu mult chiar şi versiunea R de 1.140 CP.
Denumirea One:1 reprezintă faptul că raţia de 1 kg propulsat de 1 cal putere va fi atinsă în sfârşit de acest hipercar care nu va cântări mai mult de 1.400 kg. Estimările iniţiale arată un sprint demenţial de la 0 la 400 km/h în doar 20 de secunde. Prima comparaţie care vine în mintea oricărui profan într-ale motoarelor este cum se va poziţiona viitorul Koenigsegg One:1 în raport cu Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse (16 cilindri în W, 8.000 cmc, 1.200 CP). Ei bine, acesta are nevoie de un timp dublu, adică 40 de secunde pentru a atinge 400 km/h cu start de pe loc.
}n prezent, recordul de viteză pe pământ pentru o maşină de producţie aparţine americanilor cu bolidul Hennessey Venom GT. Adăpostind central un motor de origine Chevrolet cu arhitectură V8, „big block”-ul Corvette revizuit de 7 litri dezvoltă pe Hennessey Venom GT o putere de 1.255 CP şi o forţă de apăsare a pistoanelor asupra arborelui cotit de 1.150 Nm. Cauciucurile de corvoadă de pe spate se învârt instant cu un impuls sălbatic, totul pentru un sprint 0-100 km/h în 2,5 secunde, 0-200 km/h în 8 secunde şi 0-300 km/h în 14 secunde. În vreme ce Hennessey Venom GT accelerează peretele vertical de aer până la o viteză maximă de 427 km/h, viitorul hipercar Koenigsegg One:1 va fi capabil să ducă acul vitezometrului la incredibila gradaţie de 450 km/h. Recordul cu un Bugatti Veyron îmbunătăţit, stabilit acum doi ani, era de “doar” 417 km/h.
Aşadar, bolidul suedezilor are toate şansele să fie noul deţinător al titlului de cea mai rapidă maşină de serie din lume. Koenigsegg intenţionează să finalizeze primul prototip din One:1 p