Inspectorii Protecţiei Consumatorilor Cluj au desfăşurat o acţiune în 15 supermarke-turi/hypermarket-uri aparţinând operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza judeţului Cluj. Au fost aplicate 16 sancţiuni contravenţionale din care 15 amenzi în valoare de 81.000 lei şi un avertisment.
“Principalele aspecte neconforme semnalate se referă la prezenţa semnelor organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, mirosului, prezenţa corpurilor străine; situaţia neconformă - existenţa la comercializare a ouălor de consum cu coajă crăpată, conţinut parţial scurs în cofragele din material plastic, o parte dintre acestea având semne evidente de alterare. Produsele erau vândute cu preţ redus cu 50%, aflându-se la limita datei de consum declarată de producător. Acest operator economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 5000 lei, fiind dispusă oprirea definitivă şi retragerea din circuitul consumului alimentar a 100 bucăţi ouă”, au declarat reprezentanţii OPC Cluj.
Potrivit OPC Cluj, o situaţie neconformă a fost semnalata la PROFI, la o unitate de comercializare din Cluj-Napoca. Operatorul economic, în calitate de vânzător a procedat la înscrierea unei cantităţi nete mai mare decât cea înscrisă de producător pe eticheta iniţială aplicată pe caserolele cu carne pasăre refrigerată, prin aplicarea peste aceasta a unui autocolant.
“De exemplu, caserole cu pulpă de pui cu os şi piele au înscrisă pe eticheta producătorului cantitatea netă de 0,834 kg, autocolantul aplicat de PROFI, acoperind parţial sau total eticheta producătorului indica o greutate netă de 0,865 kg, fiind afectate în mod evident interesele economice ale potenţialilor consumatori. Prin informaţiile false înscrise pe eticheta aplicată pe produse operatorul economic induce în eroare consumatorii pe care îi determină să ia decizii de tranz