Inmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în septembrie cu 18,7%%, la 2.691 de unităţi, în timp ce piaţa s-a contractat cu 1,2%, la 247.199 de unităţi, potrivit datelor publicate miercuri de oficiul german pentru înmatriculări auto KBA.
Cota de piaţă a Dacia s-a situat în septembrie la nivelul de 1,1%, în scădere de la 2% în luna precedentă.
Din cele 33 de mărci analizate, 18 au avut o evoluţie negativă a înmatriculărilor. Liderul pieţei, Volkswagen, a consemnat un declin al înmatriculărilor de 2,2%, la 50.242 de vehicule.
Marca Renault, care face parte din grupul cu acelaşi nume, alături de Dacia, a înregistrat o scădere de 8,6% a înmatriculărilor, la 7.111 autoturisme.
În primele nouă luni ale anului, înmatriculările Dacia în Germania au urcat cu 1,7%, la 34.468 autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 1,6%, similară cu cea de la opt luni.
La nivelul pieţei, în primele nouă luni a avut loc o contracţie de 6%, la 2.217.019 de autoturisme, şi numai 8 mărci din 33 au avut o evoluţie pozitivă.
Înmatriculările VW, liderul pieţei, au coborât cu 8,6% în această perioadă, la 470.638 de autoturisme, iar grupul a avut o cotă de piaţă de 21,2%. Marca Renault a consemnat un declin de 8,8% al înmatriculărilor, la 72.732 de maşini, iar cota de piaţă a fost de 3,3%.
Germania a fost anul trecut a doua mare piaţă pentru Dacia, după Franţa.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au crescut cu 7,3% în primele nouă luni, la 65.291 unităţi, înregistrând astfel al treilea mare avans în rândul mărcilor prezente pe piaţă, în timp ce totalul vânzărilor a scăzut cu 8,5%, la 1,31 milioane de unităţi.
În luna septembrie, înmatriculările Dacia pe piaţa franceză au crescut cu 11,1%, la 5.052 de unităţi. Cota de piaţă a urcat uşor, de la 3,31% în septembrie anul trecut la 3,55%. Piaţa franceză a crescut cu