TERGIVERSARE Proiectul de înfiintare a camerelor agricole judetene, organisme ce urmeazã sã facã consultantã pentru fermierii din fiecare judet si în vederea implementãrii politicilor agricole la nivelul Ministerului Agriculturii, dateazã încã din anul 2010, atunci când a fost adoptatã o lege în acest sens. De atunci, alegerile pentru desemnarea persoanelor care vor face parte din conducerea camerelor agricole judetene si a celor locale s-a amânat la nesfârsit, principalul motiv fiind atât lipsa finantãrii pentru organizarea alegerilor, cât si cea necesarã functionãrii acestor organizatii.
Desi anul trecut se pãrea cã înfiintarea camerelor agricole este pe drumul cel bun, fiind organizate chiar si alegeri în vederea înfiintãrii Comitetului Judetean de Initiativã, organ care, mai departe, avea misiunea de organizare a alegerilor membrilor din camerele agricole locale si judetene, printr-un nou act normativ, adoptat în luna iunie a acestui an, Legea 58/2013, întreg procesul se reia de la capãt… Mai grav este faptul cã, nemultumiti de felul în care au fost organizate alegerile de anul trecut pentru înfiintarea CJI, atunci când reprezentantii producãtorilor au fost lãsati deoparte în favoarea unor persoane apropiate conducerii CJ, cum ar fi desemnarea lui Ion Manole în calitate de presedinte al comisiei, în acest an, marii producãtori din domeniul agricol ezitã sã-si nominalizeze candidati. În aceste conditii, dat fiind cã, în CJI, în afara reprezentantilor Prefecturii, ai Ministerului Agriculturii, respectiv din rândul DAJ Vaslui, si a altor organisme din subordinea ministerului, sapte dintre membri sunt din rândul producãtorilor agricoli, la nivelul judetului Vaslui, cel putin pânã în acest moment, înfiintarea acestei comisii, care va veghea la organizarea alegerilor pentru camerele agricole si cea judeteanã, se dovedeste imposibilã. Situatia nu este singular