Aeroporturile din România au înregistrat în primul semestru o scădere a traficului de circa 2% însă reducerea numărului de pasageri este mai mică decât cea a numărului de mişcări, a declarat, joi, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, David Ciceo, director general al Aeroportului internaţional Cluj-Napoca 'Avram Iancu'.
'Pe primele şase luni, pe aeroporturile din România este o scădere a traficului de circa 2%, o scădere a numărului de mişcări. Îmbucurător este că scăderea numărului de pasageri este mai mică decât scăderea numărului de mişcări, ceea ce înseamnă că există o creştere a rolului sectorului pentru companiile aeriene', a afirmat Ciceo, la 'Airports Infrastructure & Airlines Forum 2013'.
În ceea ce priveşte Aeroportul Cluj-Napoca, acesta a raportat o creştere de circa 8% a traficului în acest an.
'Vom depăşi din nou un milion de pasageri. Am reuşit să atragem destinaţii noi, am avut sprijin de la Consiliul Judeţean, dar şi o campanie agresivă de marketing şi de promovare a destinaţiilor', a precizat el.
Ciceo a făcut referire şi la derularea proiectelor aeroportuare, pe care le-a apreciat drept un 'proces complex şi deloc uşor'. De asemenea, în opinia preşedintelui AAR, 2013 este cel mai dificil an, cel mai complex, având în vedere criza economică şi presiunea pe care o pun companiile aeriene pentru tarife scăzute şi posibilităţile limitate de finanţare. Cu toate acestea, există foarte multe proiecte de dezvoltare în derulare pe aeroporturile din România.
'Unul dintre factorii care fac din acest an unul mai complex este competiţia între aeroporturile din România şi competiţia cu aeroporturile din străinătate. În trecut, dar şi acum, se consideră că aeroporturile reprezintă un monopol. Sunt aeroporturi care se bucură de o situaţie de monopol, care au o putere foarte mare de a n